Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

"Ty jste ale vysoká...kolik měříš?"

Nespočetněkrát jsem se ve svém životě zamýšlela nad tím, proč se mě lidé ptají, kolik měřím. K čemu jim to je? Vedou si snad deník, kam si zapisují, kdy potkali nejvyššího, nejmenšího, nejtlustšího, nejhubenějšího člověka? 

Přiznávám se bez mučení, že za ty desítky let jsem se dokonce i rozčilovala, že číslo mé výšky lidi zajímá a mají potřebu jej znát. Asi abych v sobě našla vnitřní klid, jsem se je snažila dokonce i pochopit, proč to ti lidé dělají. Dumala jsem nad tím, vedla nemálo diskuzí se svými příbuznými, přáteli a se všemi, se kterými mi bylo příjemné na toto téma vůbec mluvit. Nikdy se mi (resp. nám) nepodařilo přijít na pochopitelný a důvod. 

Není tomu dávno, co jsem zaslechla v jednom svém oblíbeném diskuzním fóru Jaroslava Duška něco, díky čemuž jsem si uvědomila, čím to je. Co mě velmi zaujalo a utkvělo v hlavě natolik, že jsem ten "poznatek" aplikovat v myšlenkách na záležitost s výškou, byla zmínka o měření a vážení novorozeňat. Novopečení rodiče mají po narození svých ratolestí potřebu sdílet s celým světem informaci o váze a výšce svého potomka. Proč? Jednoduše pro srovnání s ostatními novorozeňaty…

Již jsem tu jeden článek na téma srovnávání napsala, a zase se k tomu dostávám, i když z jiného pohledu. Lidé mají rádi indikátory, které jim umožní srovnání a jsou srozumitelné. Čísla jsou základem pro vyjádření měřitelných vlastností a charakteristik, se kterými se setkáváme v běžném každodenním životě. A že má společnost lidí odjakživa tendenci se navzájem i mezi sebou srovnávat, číselné vyjádření jí tu službu náramně udělá.

Na jednu stranu rozumím tomu, že "197 cm vysoká" mnohým lidem řekne více než slovní spojení "hodně vysoká". S čím jsem se však nespočetněkrát setkala bylo a je, že mnozí lidé si ani tu výšku v číselném vyjádření nedokáží představit. V každém případě však nechápu ten úplně prapůvodní smysl se konkrétním číselným vyjádřením výšky vůbec zaobírat. Mně osobně při pohledu na vysokého nebo malého člověka v hlavě ani nevyvstane myšlenka, kolik ten člověk asi měří. Stejně tak mě ani nenapadne uvažovat, anebo se dokonce hloupě zeptat otylého člověka, kolik váží. Proč se tím vůbec zaobírat? ["Komu tím prospějete?", jak říká můj oblíbený herec ve filmu Pelíšky.]

Dotaz na výšku v centimetrech mi dává smysl pouze v jednom jediném případě, a sice když jste ve společnosti podobně výškově výjimečných lidí, které téma výšky už od pohledu spojuje. Ne, že by mě osobně zajímalo, kolik měří žena nebo muž, kteří jsou podobné výšky jako jsem já, ale svým způsobem dokážu pochopit ty, které to zajímá. Nehledě na to, že se jedná o téma k diskuzi, která může vést k seznámení. Ostatně je to příjemný a přirozený způsob navázání bližšího kontaktu, kterého v dnešní době převažující online komunikace je více než zapotřebí.

Napadlo mě spíše se sarkastickou nadsázkou, že si mě asi ti, co se mě na mou výšku kdy zeptali, zařadili do nějaké své pomyslné kategorie vysoká žena, kterou ještě nikdy neviděli na vlastní oči. A pokud se jim podaří potkat podobně vysokou ženu, jistě se jí zeptají na její výšku taky. Budou si pak moci udělat obrázek o tom, zda tak vysokou ženu již potkali nebo nikoliv. Budou si to ale pamatovat? Jistojistě nebudou. Tak proč se na to vůbec ptají?
      Nejlepší je, když vám má dotyčný dokonce potřebu říct, že tak vysokou ženu ještě nepotkal. Myslíte si, že mě - coby tu vysokou ženu, která je terčem pozornosti - to zajímá? Ano, správně…nezajímá. A co víc - ani nevíte, jak tomu dotyčnému na takový komentář zareagovat. Možná tak "jednou je všechno poprvé" a nebo "dnes je váš šťastný den". :-D

Teď mi ta záležitost dotazu na mé centimetry do výšky připadá spíše úsměvná...obzvlášť když to téma analyzuji.

 

Neodpustím si však jednu věc a tou je prosba k zamyšlení ve společnosti:

Apeluji převážně na ty, co mají potřebu se vysokých, popř. malých, lidí ptát na číselný údaj jejich tělesné výšky, aby se prvně zamysleli. Proč vás to zajímá?...co vám to dá? Uvědomte si, že tou hloupou otázkou můžete nadělat více škody než užitku. Pokud je ten člověk, kterého se ptáte, sám se sebou spokojený, odpoví vám a jde si klidně po svém. Bohužel z vlastní zkušenosti vím, že z vašeho pohledu nevinný dotaz může buď zkazit dotazovanému náladu, pomyslí si o vás ne zrovna lichotivé věci a v horším případě mu pocucháte už tak podlomené sebevědomí. A ten užitek, který z kladení toho dotazu budete mít vy, je jaký? 

 

Zda a v jaké formě ode mě dostanete odpověď na dotaz kolik měřím, by bylo pro svou obšírnost na další článek, to mi věřte. :-D

 

Autor: Ivana Kotoučková | úterý 24.5.2022 6:03 | karma článku: 14,90 | přečteno: 932x
  • Další články autora

Ivana Kotoučková

"Myslíš, že mě uzvedneš?"

Nikdy mě nenapadlo, že se mě muži budou ptát, jestli je unesu. I přesto se takoví najdou – a není jich málo.

10.4.2024 v 6:00 | Karma: 11,60 | Přečteno: 780x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

Kdo je Bohyně?

Tento článek věnuji hlavně ženám, se kterými se chci podělit o vlastní uvědomění, které může mnohým otevřít oči.

27.3.2024 v 6:00 | Karma: 9,48 | Přečteno: 396x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

"Disciplína (vy kluci pitomí) musí bejt!"

Ano, disciplína musí bejt (jak vojákům kázal objlajtnant Makovec ve filmu Dobrý voják Švejk), pokud člověk chce dosáhnout svých cílů. Že je však potřeba jí mít ve zdravé míře, o tom vám mohu mnohé povědět já.

21.2.2024 v 6:00 | Karma: 10,69 | Přečteno: 498x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

"Rozmohl se nám takový nešvar..."

Kdo by neznal hlášku z českého filmu Pelíšky? Přesně ten mi přišel na mysl po sledování trendů dnešní doby v posilovnách a fitness centrech.

8.2.2024 v 6:00 | Karma: 34,45 | Přečteno: 5780x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

"...tak já to zkusím a uvidím."

Není vám ta věta povědomá? Jsem si téměř jistá, že jste si ji alespoň jednou v životě řekli i vy. A co teprve v kontextu potenciálního partnerského vztahu?

19.6.2023 v 6:30 | Karma: 12,87 | Přečteno: 505x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  22:06

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické

18. května 2024  20:36,  aktualizováno  21:41

Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...

Gaza jako Vietnam? Demokratům při sjezdu hrozí opakování nepokojů z roku 1968

18. května 2024  20:43

Studentské protesty proti americké podpoře Izraele rozvířily v USA debaty o tom, jak by mohlo...

Slabý Putin chce mou smrt. Pobočník Navalného po útocích kladivem promluvil

18. května 2024  20:21

Leonid Volkov, který býval pravou rukou ruského opozičního politika Alexeje Navalného, řekl britské...

  • Počet článků 37
  • Celková karma 10,59
  • Průměrná čtenost 733x
Jsem koučkou zdravého životního stylu pro ty, kteří hledají cestu samy k sobě. Můj přístup ke zdraví člověka je celostní, tj. péče o tělo, mysl a duši. 
Mou vizí a posláním je pomáhat primárně ženám na cestě k jejich spokojenému já - přijmout se a mít se rády takové, jaké jsou. Pomáhám jim posílit své sebevědomí, uvědomit si vnitřní hodnotu a žít svůj život z pozice tvůrkyně svého života.

 

https://ivanakotouckova.webnode.cz

MŮJ PŘÍBĚH V KOSTCE

Kvůli životním výzvám a řečem druhých jsem svou výšku (197 cm) vnímala jako prokletí. S tím, že svou výšku nezměním, jsem se naučila nějak žít…nebylo to sebepřijetí, ale spíše stagnace. Myslela jsem si, že cestu sama k sobě najdu přes sport, fitness a diety. To byl i jedním z hlavních důvodů pro studium a získání certifikace fitness trenérky a nutriční poradkyně.

Když už jsem si myslela, že jsem se plně našla, přišel další milník v mém životě, který mi ukázal opak. Ponořila jsem se do studia psychosomatiky, transformace podvědomí, práce s myslí, probuzení své intuice a ženskosti. Od té doby jsem svému životu začala dávat úplně jiný směr a našla jsem své poslání, kterému se naplno a s láskou věnuji.

www.facebook.com/ivankakotouckova

Seznam rubrik