Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ten nebo ten? ...hlavně, ať je vyšší než já

Poměrně často dostávám otázku, zda si do vztahu vybírám muže z řad těch, kteří jsou vyšší než já. Navíc i proto, že téma výšky v partnerském vztahu je poměrně oblíbené, chci se k tomu vyjádřit ze svého 197 cm nadhledu.

"Musíte mít problémy najít si k sobě vysokého chlapa." V myšlenkách dotyčnému děkuji za upřímný soucit, i když já se nelituji. Nepopírám, že není snadné potkat muže mé výšky nebo dokonce vyššího. Mužů o výšce 197 cm a více skutečně moc není, anebo se nachází v končinách, ve kterých se nepohybuji já...A když už vysokého muže potkám, má již vedle sebe partnerku o poloviční výšce, tlačí kočárek, je obklopen kupou dětí, anebo je mnohem mladší než já. Jednou větou shrnuto a podtrženo - volných a dostupných mužů v té naší české kotlině, kteří by se ke mně výškově hodili, je setsakramensky málo. 

ilustrativní obrázek k článku

Ve společnosti se traduje a drží zastaralé přesvědčení, že muž by měl být vyšší než žena. I když je dnešní společnost mnohem liberálnější a otevřená alternativám, stále k tomuto přesvědčení přirozeně ve výběru partnera inklinujeme. Lhala bych, kdybych tvrdila, že mi na výšce partnera vůbec nezáleží. Záleží mi na ní, ALE... Někomu to může znít jako klišé, avšak já výběr partnera nestavím v první řadě na parametru tělesné výšky.

"Je váš partner taky tak vysoký?" nebo "Chodila jste vždy jen s vyššími muži?" jsou otázky, které bych raději ani neslyšela. Měla-li bych totiž stavět volbu svého partnera na parametru výšky, a až následně na všem ostatním, měla bych se po základní škole dát rovnou na jeptišku. Všeobecně je nadlidský výkon k sobě najít vhodného životního partnera. Do toho mít striktní požadavek na výšku a následně další velmi důležité aspekty osobnosti jako jsou charakter, morální hodnoty a chování, společné záliby, vzájemný zájem o toho druhého, pak bych byla odepsaná na celoživotní samotu. 

Stejně jako všem ženám, i mně je velmi příjemné, potkat a seznámit se s mužem, který je stejně vysoký nebo dokonce vyšší než já. Logicky je příjemnější dívat se druhému ve stejné úrovni očí. Valná většina žen upřednostňuje k sobě vyššího nebo alespoň stejně vysokého muže. Tak to prostě je a nelze si nalhávat, že vysocí muži ženám neimponují...a ta, co tvrdí opak, kecá. Samozřejmě jsem se nad tím nejednou zamýšlela. Domnívám se, že prapůvod toho je v lidském pokolení zakořeněn už od pradávna.

Vyšší muž budí v ženě pocit ochrany, bezpečí a jistoty jak pro ženu, tak případně i pro jejich potomstvo. Vysocí muži navíc budí pozornost, obdiv, respekt, dojem prestiže a dle průzkumů bývají i lépe finančně hodnoceni než jejich kolegové nižšího výškového vzrůstu. Další příčinou našeho přesvědčení o tom, že muž by měl být vyšší, může být i fakt, že muži jsou celosvětově ve statistikách vyšší než ženy.

Mnoho žen si zakládá na tom, aby jejich partner byl vyšší. Prý by s menším ve vztahu ani nedokázaly být. Čím to je? Myslím si, že těch důvodů může být hned několik. Zaprvé žena může mít hluboce zakořeněné přesvědčení, že muž musí být vyšší, aby se s ním cítila v bezpečí. Zadruhé žena může mít takový požadavek založený na základě prostředí, ve kterém vyrůstala - všichni příbuzní muži byly vyšší než ženy. Anebo ve svém dětství a dospívání vyrůstala bez táty, popř. její vztah s tátou nebyl dobře funkční, a tak si do partnerského vztahu hledá podvědomě otce (tj. muže ochranáře) a ne partnera v pravém slova smyslu (tj parťáka sobě rovného). A třetí možnou příčinou může být nízké sebevědomí a neúplné sebepřijetí ženy. Spousta žen, které se kvůli své výšce necítí ve společnosti příjemně, má silnou potřebou mít vyššího partnera. Ten v nich totiž prostřednictvím své výšce posílí pocit ženskosti, křehkosti, a tak se mezi druhými cítí sebejistě a pohodlně. Partner jim svou přítomností posiluje sebevědomí. Když jsou ale samy a pohybují se ve společnosti bez partnera, sebevědomím již nesrší... 

ilustrativní obrázek

Co se mi paradoxně nejednou stalo, a nad čím mi dodnes rozum stojí, jsou mé zkušenosti s vysokými muži, kteří byli o 1-3 centimetry menší než já. Ti...ano, přesně ti...měli s mou výškou největší problém. Komické, že? Řekla bych, že je to spíše k pláči. Buď mi na rovinu řekli, že u ženy na takovou výšku nejsou zvyklí, anebo mi až v pokročilejší fázi našeho vztahu prozradili, že jim má výška zprvu vadila a museli si na ni zvykat. Tomu asi nikdy neporozumím. Zvykat si na něco, co je už od pohledu kompatibilní? Copak muže baví sklánět se ke své partnerce, když ji chce políbit? ...nebo si namáhat krční páteř, když si s ní povídá a kouká jí do očí? Kdo ví...asi ano. Čeho jsem si u takových mužů však všimla, byla nevyzrálost jejich osobnosti. I přestože se navenek projevovali jako mistři světa amoleta a cítili se na výši (jejich tělesná výška je v tom určitě podporovala) po bližším poznání jejich osobností jsem cítila, že jsou vnitřně nedostatečně sebejistí. 

Naopak jsem poznala i muže, kteří byly značně menší než já (o 20 centimetrů a více), kterým výškový rozdíl mezi námi nevadil. U takových mužů hned poznáte jejich osobnostní vyspělost, vnitřní sílu a zdravé sebevědomí. Mnozí z nich doslova sršeli sebejistotou, že i přes menší tělesnou výšku svou vyšší partnerku zabezpečí a ochrání. A takovým, byť menším ochranářským ramenům, můžete kolikrát věřit mnohem více než těm nevyspělých dlouhánů. 

Je třeba zmínit i skutečnost, že s přibývajícími životními zkušenostmi nám záleží na vnitřních hodnotách člověka více než na zevnějšku. Ne všem, ale většině jistě ano. 

V každém případě si myslím, že preference výšky v partnerském vztahu je všeobecně jasná - všechny ženy by raději spočinuly v objetí vyššího nebo stejně vysokého partnera, zatímco pro většinu mužů výška partnerky nehraje zase tak významnou roli. Je to individuální - mnozí si sveřepě zakládají na tom, aby muž byl vyšší než žena, a jiní výškový rozdíl vůbec neřeší. Domnívám se, kdyby se lidé nenechali ovlivňovat společností a zažitými přesvědčeními, bylo by mnohem méně lidí, co by se výškou partnerů zaobírali. Já si to připodobňuji k pocitu života na ostrově, kde by ani jeden z partnerů neřešil, kdo je vyšší a o kolik. Proč si nechat kecat do našich životů druhými lidmi? Není snad nejdůležitější být šťastní a žít si svůj život s partnerem, se kterým nám je hezky?

Pokud si budete tvrdohlavě trvat na tom, aby byl váš partner vyšší, pak se velmi omezujete. Můžete si tak nechat utéct vztah s úžasným mužem, který má vše, jen ne tu "ideální" tělesnou výšku. A to by byla velká škoda, nemyslíte?  

Autor: Ivana Kotoučková | úterý 17.5.2022 6:05 | karma článku: 19,95 | přečteno: 1027x
  • Další články autora

Ivana Kotoučková

"Myslíš, že mě uzvedneš?"

Nikdy mě nenapadlo, že se mě muži budou ptát, jestli je unesu. I přesto se takoví najdou – a není jich málo.

10.4.2024 v 6:00 | Karma: 11,60 | Přečteno: 748x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

Kdo je Bohyně?

Tento článek věnuji hlavně ženám, se kterými se chci podělit o vlastní uvědomění, které může mnohým otevřít oči.

27.3.2024 v 6:00 | Karma: 9,48 | Přečteno: 380x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

"Disciplína (vy kluci pitomí) musí bejt!"

Ano, disciplína musí bejt (jak vojákům kázal objlajtnant Makovec ve filmu Dobrý voják Švejk), pokud člověk chce dosáhnout svých cílů. Že je však potřeba jí mít ve zdravé míře, o tom vám mohu mnohé povědět já.

21.2.2024 v 6:00 | Karma: 10,69 | Přečteno: 490x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

"Rozmohl se nám takový nešvar..."

Kdo by neznal hlášku z českého filmu Pelíšky? Přesně ten mi přišel na mysl po sledování trendů dnešní doby v posilovnách a fitness centrech.

8.2.2024 v 6:00 | Karma: 34,45 | Přečteno: 5771x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

"...tak já to zkusím a uvidím."

Není vám ta věta povědomá? Jsem si téměř jistá, že jste si ji alespoň jednou v životě řekli i vy. A co teprve v kontextu potenciálního partnerského vztahu?

19.6.2023 v 6:30 | Karma: 12,87 | Přečteno: 498x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 37
  • Celková karma 16,55
  • Průměrná čtenost 733x
Jsem koučkou zdravého životního stylu pro ty, kteří hledají cestu samy k sobě. Můj přístup ke zdraví člověka je celostní, tj. péče o tělo, mysl a duši. 
Mou vizí a posláním je pomáhat primárně ženám na cestě k jejich spokojenému já - přijmout se a mít se rády takové, jaké jsou. Pomáhám jim posílit své sebevědomí, uvědomit si vnitřní hodnotu a žít svůj život z pozice tvůrkyně svého života.

 

https://ivanakotouckova.webnode.cz

MŮJ PŘÍBĚH V KOSTCE

Kvůli životním výzvám a řečem druhých jsem svou výšku (197 cm) vnímala jako prokletí. S tím, že svou výšku nezměním, jsem se naučila nějak žít…nebylo to sebepřijetí, ale spíše stagnace. Myslela jsem si, že cestu sama k sobě najdu přes sport, fitness a diety. To byl i jedním z hlavních důvodů pro studium a získání certifikace fitness trenérky a nutriční poradkyně.

Když už jsem si myslela, že jsem se plně našla, přišel další milník v mém životě, který mi ukázal opak. Ponořila jsem se do studia psychosomatiky, transformace podvědomí, práce s myslí, probuzení své intuice a ženskosti. Od té doby jsem svému životu začala dávat úplně jiný směr a našla jsem své poslání, kterému se naplno a s láskou věnuji.

www.facebook.com/ivankakotouckova

Seznam rubrik