Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co byste nepředpokládali, že se vám v posilovně stane...

Nedávno jsem si dělala pořádek ve svých složkách, kde jsem narazila na svůj příběh z posilovny, kterou jsem navštěvovala před 5-6 lety. Okamžitě jsem si vybavila jeden konkrétní den, který se mi vepsal do paměti asi nadoživotí...

V relativně nedávné minulosti jsem vykonávala práci, kvůli které jsem často cestovala po Praze. Jednim z nejlepších zaměstnaneckých benefitů, který jsem využívala na maximum, byla Multisport karta. Díky ní a otravnému cestování do všemožných koutů Prahy jsem měla možnost vyzkoušet spoustu posiloven. Nic pro mě nebylo překážkou...vyhledávala jsem si v okolí míst, kam jsem musela jezdit posilovny přijímající Multisportku a načasovala si vše tak, abych si stihla zacvičit ještě před výkonem své práce.

 

Jelikož pravidelně cvičím od roku 2013 měla jsem už v té době nemalé zkušenosti z návštěv posiloven, a tak se mi v hlavě zrodil nápad psát recenze na posilovny. S tím záměrem také vznikly poznámky, které jsem nyní objevila mezi hromadou neroztříděných složek na svém externím disku. Bohužel jsem nakonec psaní recenzí na posilovny nezrealizovala. I přesto jsem se rozhodla tuto jednu konkrétní recenzi zveřejnit, protože jejím jádrem je zážitek, který se mi doposud v žádné jiné posilovně nestal a který předčil mnoho jiných.

 

interier Pro One Fitness

 

Podle všeho je tato posilovna stále v provozu, což mě upřímně velmi těší, protože jsem do ní chodívala s radostí. 

Pro One Fitness posilovna u sídliště Spořilov je poměrně snadná k nalezení – nachází se poblíž zastávky autobusu Spořilov. Otevírací doba v pracovní týden je od 8h do 22h, což umožňuje cvičení do pozdních hodin, ne však trénink pro ranní ptáčata, jakým jsem já. Bohužel sobotní otevírací doba je jen do 14h, což chápu z pohledu provozovatele, nikoliv z pozice zákazníka. Naproti tomu v neděli mají otevřeno až do 20h.

Vybavení posilovny je vzhledem ke své lokalitě dostačující, ba dokonce velmi dobré. Jedná se do prostoru o poměrně malou posilovnu, avšak majiteli se sem podařilo naskládat stroje tak, že dostatečně pokrývají potřeby každého nadšence do cvičení. Jediné, co by se dalo vytknout je značný nedostatek prostoru na protahování a cvičení s vlastním tělem.  Posilovna disponuje velmi omezenou škálou balančních a stabilizačních pomůcek. Další doplňkové vybavení jako je závěsný systém ve stylu TRX tu ani nenajdete. Protahování mezi stroji se zvládnout dá, ale na lehký a zdravotní styl cvičení s vlastní vahou to tu opravdu není...obzvlášť pak, když je v posilovně více lidí.  Prostory posilovny jsou čisté a atmosféra velmi příjemná. Dá se říci, že se jedná o takovou rádoby komunitní neboli „rodinnou“ posilovnu, kam chodívají cvičit lidi ze sídliště a blízkého okolí, kteří se již znají. Už proto nezapomeňte zdravit všechny přítomné. :-D Recepční jsou milé a ochotné vám pomoci, pokaždé vás pozdraví a dokonce vám věnují i svůj úsměv.

 

Jednu ze zásadních věcí, kterou bych však provozu posilovny vytkla je, že nemají dezinfekční přípravky umístěné poblíž strojů a viditelně k dispozici pro potřeby cvičícím. Chcete-li po sobě otřít stroj nebo jakékoliv jiné vybavení, musíte si dezinfekční sprej buď osobně vyžádat na recepci, anebo si pro něj dojít do místnosti určené pro solární opalování. Koho by napadlo prolézat všechny kouty posilovny a hledat dezinfekci, která by měla být logicky po ruce? Vzhledem také k mému zážitku, o kterém vám následně povím, mi absence dezinfekce k dispozici návštěvníkům pozbývá logiky.  

 

Posilovnu jsem měla asi 10 minut chůze od bydliště, a tak jsem sem chodívala poměrně často. Během pracovního týdne jsem sem chodívala v podvečer a dávala značně do těla na kardio strojích, abych vyčistila hlavu od myšlenek na práci. Pamatuji si dny, kdy jsem na kardio stroji bývala 1,5 až 2 hodiny. Tam jsem trhla i svůj osobní rekord, kdy jsem asi z dvouhodinového cvičení na kardio stroji (crosstraineru) slezla v kompletně propoceném oblečení. Nedělám si srandu. V šatně jsem ze sebe svlékala totálně mokré tílko a dlouhé legíny, které byly mokré po celé délce až ke kotníkům.

 

Důvod, proč jsem se rozepsala obzvlášť ke cvičení na kardio stroji je ten, že právě s tím se pojí můj velmi originální zážitek. Pokud totiž patříte mezi jedince, kteří si dají na kardio strojích rádi do těla nebo se hodně a snadno potí, doporučuji vám se svým kardio aktivitám věnovat v jiné posilovně. Jednou se mi stalo (a nebylo to v ten den, kdy jsem své oblečení propotila skrz na skrz), že ke mně přišla paní recepční a sdělila mi, že kardio stroje nejsou stavěny na to, aby se na nich cvičenec tolik potil jako já. Nevěřila jsem vlastním uším! Musela jsem na ni v tu chvíli podívat s nechápajícím výrazem ve tváři, protože mi okamžitě argumentovala, že pot způsobuje korozi řetězů a ničí tak provoz strojů.

interiér Pro One Fitness Spořilov

 

Crosstrainer, na kterém jsem zrovna byla a používala v této posilovně nejčastěji, měl všechny kovové součástky pokryté plastem. Hlavou mi proletěla otázka, zda si paní recepní uvědomuje, co za blbost vypustila z pusy. Schválně jsem si celý stroj pod sebou v její přítomnosti prohlédla. Nejspíš si všimla mého nechápavého výrazu ve tváři a jen dodala"...pan majitel je zkrátka choulostivý na pot".  

 

Bože, co je to za kravinu?! ...tak si ten pán podnikatel nemá zřizovat posilovnu!

 

"Můžete mi tedy říct, jak si tu mám zacvičit kardio?", zeptala jsem se jí ve vší slušnosti, i když jsem byla dost rozladěná z nesmyslné stížnosti. 

 

Co mi však paní recepční poradila, mi hlava nebrala na druhou! Prý si mám příště před použitím kardio stroje vyžádat na recepci nějaký starý ručník, kterým stroj obložím. Jak proboha chcete obložit crosstrainer, kde máte dvě šlapadla těsně vedle sebe a neriskovat, že se vám hadr nezaplete do pohyblivých částí šlapadel?! S takovým stupidním nápadem jsem se v žádné posilovně doposud, ani následně po té nesetkala. Navštívila jsem velké množství posiloven jak v Česku, tak i v zahraničí a NIKDE mi nebylo něco podobného řečeno. Kardio stroje mají železnou konstrukci chráněnou plastem, proto snad kromě spinningového kola, není jak by se pot dostal k řetězům.

Ivana Kotoučková

Závěrem chci jen říci, že majitel by měl spíše dohlédnout na základní potřeby dezinfekce strojů (dezinfekční prostředky mají být viditelné a snadno přístupné klientům), než se zaobírat neopodostatněnými a nelogickými malichernostmi.

 

Od té chvíle jsem své návštěvy této posilovny značně omezila, a sice jen na silové tréninky. Na kardio stroj jsem si už neodvážila vlézt, i když bych na něm byla jen pár minut na zahřátí před silovým tréninkem. Nevím, zda úmyslem personálu této posilovny bylo mě jen šokovat svým přístupem, anebo se mi vrýt do paměti na doživotí. V každém případě se jim podařilo obojí. :-D 

 

 

Autor: Ivana Kotoučková | pondělí 16.1.2023 6:00 | karma článku: 11,26 | přečteno: 729x
  • Další články autora

Ivana Kotoučková

"Myslíš, že mě uzvedneš?"

Nikdy mě nenapadlo, že se mě muži budou ptát, jestli je unesu. I přesto se takoví najdou – a není jich málo.

10.4.2024 v 6:00 | Karma: 11,60 | Přečteno: 748x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

Kdo je Bohyně?

Tento článek věnuji hlavně ženám, se kterými se chci podělit o vlastní uvědomění, které může mnohým otevřít oči.

27.3.2024 v 6:00 | Karma: 9,48 | Přečteno: 380x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

"Disciplína (vy kluci pitomí) musí bejt!"

Ano, disciplína musí bejt (jak vojákům kázal objlajtnant Makovec ve filmu Dobrý voják Švejk), pokud člověk chce dosáhnout svých cílů. Že je však potřeba jí mít ve zdravé míře, o tom vám mohu mnohé povědět já.

21.2.2024 v 6:00 | Karma: 10,69 | Přečteno: 490x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

"Rozmohl se nám takový nešvar..."

Kdo by neznal hlášku z českého filmu Pelíšky? Přesně ten mi přišel na mysl po sledování trendů dnešní doby v posilovnách a fitness centrech.

8.2.2024 v 6:00 | Karma: 34,45 | Přečteno: 5771x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

"...tak já to zkusím a uvidím."

Není vám ta věta povědomá? Jsem si téměř jistá, že jste si ji alespoň jednou v životě řekli i vy. A co teprve v kontextu potenciálního partnerského vztahu?

19.6.2023 v 6:30 | Karma: 12,87 | Přečteno: 498x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  14:05

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 37
  • Celková karma 16,55
  • Průměrná čtenost 733x
Jsem koučkou zdravého životního stylu pro ty, kteří hledají cestu samy k sobě. Můj přístup ke zdraví člověka je celostní, tj. péče o tělo, mysl a duši. 
Mou vizí a posláním je pomáhat primárně ženám na cestě k jejich spokojenému já - přijmout se a mít se rády takové, jaké jsou. Pomáhám jim posílit své sebevědomí, uvědomit si vnitřní hodnotu a žít svůj život z pozice tvůrkyně svého života.

 

https://ivanakotouckova.webnode.cz

MŮJ PŘÍBĚH V KOSTCE

Kvůli životním výzvám a řečem druhých jsem svou výšku (197 cm) vnímala jako prokletí. S tím, že svou výšku nezměním, jsem se naučila nějak žít…nebylo to sebepřijetí, ale spíše stagnace. Myslela jsem si, že cestu sama k sobě najdu přes sport, fitness a diety. To byl i jedním z hlavních důvodů pro studium a získání certifikace fitness trenérky a nutriční poradkyně.

Když už jsem si myslela, že jsem se plně našla, přišel další milník v mém životě, který mi ukázal opak. Ponořila jsem se do studia psychosomatiky, transformace podvědomí, práce s myslí, probuzení své intuice a ženskosti. Od té doby jsem svému životu začala dávat úplně jiný směr a našla jsem své poslání, kterému se naplno a s láskou věnuji.

www.facebook.com/ivankakotouckova

Seznam rubrik