Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

„Kdo tě nechce, ten si tě nezaslouží.“

Citát "Kdo tě nechce, ten si tě nezaslouží“ italského dramatika Carla Goldoniho jsem slyšela poprvé ve svých náctinách, kdy jsem dostala kopačky od jedné ze svých prvních lásek. A je to tu znovu - důvod k zamyšlení nad těmi slovy.

"Kdo tě nechce, ten si tě nezaslouží.“ mi citoval kamarád, který mi pomáhal překlenout to nejtěžší období po konci dvouletého vztahu. Zprvu jsem to vnímala jako prázdná slova, dokud mi je neopakoval tak často, až jsem jim uvěřila... Trvalo to dobrého půl roku, než jsem začala vnímat sklenici poloplnou a spatřovat znovu krásy života. 
Občas se mi stalo, že jsem potkala muže, s nímž jsem pocítila oboustranný zájem. Zájem druhé strany byl buď omezený vzhledem k jeho závazkům (přítelkyně, manželka, rodina), anebo jsem ji asi odradila

ilustrativní obrázek

svým přístupem. Ze zcela zřejmých důvodů ti s omezeným zájmem v mém životě místo nemají. Co však s mužem, který je volný a má potenciál být po mém boku? Skrze sebereflexi a mnoha uvědomění jsem se naučila dát věcem volný průběh, nechat je plynout vlastním tempem a jen zlehka přispívat přirozeně se nabízejícím příležitostem. V průběhu toho mého uvolněného přístupu ke slibně se vyvíjejícím vztahu s panem dotyčným si všimnu několika případů, kdy se nechytá. Ba dokonce dělá kroky vybočující z toho volně plynoucího proudu. Jeho verbální projevy neodpovídají jeho činům. "Co to sakra je?", ptám se sama sebe. Najednou mě to trkne. "Holka, vždyť on o Tebe skutečný zájem nemá...podívej se, jak se chová." Navrhne setkání a nakonec jej zruší, protože nestíhá...(náhodou) se potkáme a on pospíchá domů k PC, aby se mohl po víkendu pochválit, že díky 12-14 hodinám usilovné práce v obou dnech stihnul udělat víc, než si předsevzal. Příležitosti strávit se mnou alespoň chvilku času evidentně předchází jiné priority. A když se nějaká příležitost doslova nabídne, nevidí ji. 

I tentokrát jsem si automaticky vzpomněla, kdo mě nechce, ten si mě nezaslouží. "No tak moment! Jak nechce? ...vždyť o mě zájem měl více než jasný...dokonce to řekl. A cože si mě nezaslouží? ...musí si mě nějak a něčím zasluhovat?" Možná zbytečně, avšak mi to nedalo, se nad tím citátem více nezamyslet. [No jo, přiznávám, že se ten můj analytický mozek občas musí ozvat. :-D] Protože je dnes Ivanka ve svém vnímání situace a smýšlení někde jinde, začne uvažovat ve větší hloubce...

Uvědomuji si: Mě si přeci nemusí muž zasloužit. Já se rozhoduji o tom, koho si k sobě připustím blíž a nechám do svého srdce vstoupit. Když mě dotyčný nepřijímá (řečeno slovy zmíněného citátu "nechce mě"), neznamená to, že si mě nezaslouží. On si mě nemusí zasluhovat. Já si vybírám a vesmír to tak zařídil, že mi do života vstupují lidé, kteří mě mají posouvat, a přes které se coby bytost rozvíjím. A tak si logicky vydedukuji, že mi tento muž nemá co nabídnout. Každý jsme v osobním rozvoji někde jinde. S ohledem na věci, kterým on ve svém životě dává přednost před potenciálním partnerským vztahem se mnou, je zřejmé, že není na stejné vlně jako já. Nejenže nespatřuje prioritu v soukromém životě, ale zároveň není osobnostně vyspělý natolik, aby mi mohl poskytnout seberozvojový posun, na který já zralá jsem. Oba jsme na stejném schodišti, jen každý na jiném schodu. Oba se bavíme o stejném tématu, avšak každý jiným jazykem. 

To je uvědomění, ke kterému jsem dospěla na základě svého prožitku. "Kdo tě nechce, ten si tě nezaslouží.“ se dá vnímat jako jednoduché tvrzení faktu, které na té povrchní úrovni funguje spíš jako pofoukání bolístky. Náctileté dívce nebo neuvědomělé ženě to neustálým připomenutím může zafungovat a vytvořit přesvědčení "budeš-li o někoho stát, kdo nestojí o Tebe, jsi pro něj až moc dobrá". Jestli to posílí dotyčné sebevědomí, skvělé. Na mě to v takovém rozsahu tehdy zafungovalo.  

Jenomže dnes, kdy jsem v seberozvoji úplně někde jinde, to nefunguje. V tom citátu totiž nevidím jen suchý význam slov, kterým jeho autor asi zamýšlel citově zraněného člověka uchlácholit. Dokážu si představit, že to pomůže v případě, kdy toho muže prakticky ještě neznám, ne však s někým, koho znám už x měsíců a stali se z vás přátelé. Během té doby si nelze nevšimnout, jak dobře si rozumíte, máte společné zájmy, máte si neustále o čem povídat, oba máte neustále pusu od ucha k uchu, a ještě navíc to mezi vámi jiskří. I přesto všechno skvělé, jak to vnímáte, je druhá strana zabržděná a nedá vašemu přátelskému vztahu volnost posouvat jej dál. Právě v takových chvílích můžete snadno sklouznout do pochybností sami o sobě a o svých kvalitách. V hlavě vám vyvstane nespočet otázek se známkou sebeponižování. Ptáte se, co je na vás špatného nebo nedostatečného, že vás nechce. Pokud setrváte v té sebelítosti, bude vám hůř a hůř....a o to více v sobě budete budovat pocit nedostatečnosti. Pokud se ale otevřete porozumění vzniklé situace, že jste jinde (nikoliv výše nebo níže) než ten druhý, začne se vám ulevovat. Díky plnému pochopení a uvědomění si, že by pro vás nebyl takovým přínosem, jak si myslíte, se vám snáze z toho svrabu vystoupí a půjde dál. Dříve či později ten zápal, který pro dotyčného máte, bude opadávat. 

Závěrem bych ráda dodala a mírně upravila zmíněný citát na "Kdo s Tebou nechce trávit čas, ten si jej nezaslouží.", což z mého pohledu vystihuje lépe ten původní citát, který skutečně lze vnímat různými způsoby.

ilustrativní obrázek

 

Autor: Ivana Kotoučková | neděle 4.6.2023 6:29 | karma článku: 14,67 | přečteno: 600x
  • Další články autora

Ivana Kotoučková

"Myslíš, že mě uzvedneš?"

Nikdy mě nenapadlo, že se mě muži budou ptát, jestli je unesu. I přesto se takoví najdou – a není jich málo.

10.4.2024 v 6:00 | Karma: 11,59 | Přečteno: 742x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

Kdo je Bohyně?

Tento článek věnuji hlavně ženám, se kterými se chci podělit o vlastní uvědomění, které může mnohým otevřít oči.

27.3.2024 v 6:00 | Karma: 9,48 | Přečteno: 378x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

"Disciplína (vy kluci pitomí) musí bejt!"

Ano, disciplína musí bejt (jak vojákům kázal objlajtnant Makovec ve filmu Dobrý voják Švejk), pokud člověk chce dosáhnout svých cílů. Že je však potřeba jí mít ve zdravé míře, o tom vám mohu mnohé povědět já.

21.2.2024 v 6:00 | Karma: 10,69 | Přečteno: 488x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

"Rozmohl se nám takový nešvar..."

Kdo by neznal hlášku z českého filmu Pelíšky? Přesně ten mi přišel na mysl po sledování trendů dnešní doby v posilovnách a fitness centrech.

8.2.2024 v 6:00 | Karma: 34,45 | Přečteno: 5768x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

"...tak já to zkusím a uvidím."

Není vám ta věta povědomá? Jsem si téměř jistá, že jste si ji alespoň jednou v životě řekli i vy. A co teprve v kontextu potenciálního partnerského vztahu?

19.6.2023 v 6:30 | Karma: 12,87 | Přečteno: 498x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

"Ty, taková nádherná baba a sama?"

...a následně slyším dodatky a otázky "To přece logicky nejde dohromady! To jsi fakt tak náročná, anebo proč jsi sama?"

10.6.2023 v 6:00 | Karma: 25,64 | Přečteno: 1586x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

Sociální sítě jsme MY

Jedním z celospolečenských témat, které hýbou dnešním světem, jsou bezesporu sociální sítě. Máte svůj profil na Facebooku, Instagramu, TikToku, Pinterestu, Twitteru...(nevím, kde ještě)? Ještě ne a nebo na všech?

24.4.2023 v 6:02 | Karma: 9,30 | Přečteno: 242x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

Je libo snídaně nebo činka na noze?

...aneb co očekáváte od hodiny tréninku s osobním trenérem se může lišit od toho, co skutečně zažijete...

23.1.2023 v 6:00 | Karma: 7,04 | Přečteno: 233x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

Co byste nepředpokládali, že se vám v posilovně stane...

Nedávno jsem si dělala pořádek ve svých složkách, kde jsem narazila na svůj příběh z posilovny, kterou jsem navštěvovala před 5-6 lety. Okamžitě jsem si vybavila jeden konkrétní den, který se mi vepsal do paměti asi nadoživotí...

16.1.2023 v 6:00 | Karma: 11,26 | Přečteno: 729x | Diskuse| Osobní

Ivana Kotoučková

Ááá kohopak tu dnes máme? ...že by ženskou? - 3. část

Původně mě ani nenapadlo o ženách navštěvujících posilovny vůbec psát. Nechala jsem se však inspirovat odezvou čtenářů svých článků, a tak jsem se rozhodla jít do akce...

7.11.2022 v 6:00 | Karma: 8,89 | Přečteno: 450x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

Ááá kohopak tu dnes máme? ...že by ženskou? - 2. část

Původně mě ani nenapadlo o ženách navštěvujících posilovny vůbec psát. Nechala jsem se však inspirovat odezvou čtenářů svých článků, a tak jsem se rozhodla jít do akce...

31.10.2022 v 6:00 | Karma: 12,26 | Přečteno: 483x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

Ááá kohopak tu dnes máme? ...že by ženskou? - 1. část

Původně mě ani nenapadlo o ženách navštěvujících posilovny vůbec psát. Nechala jsem se však inspirovat odezvou čtenářů svých článků, a tak jsem se rozhodla jít do akce a vstříc této výzvě...

24.10.2022 v 6:00 | Karma: 13,68 | Přečteno: 723x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

Ááá kdo to přišel? - 3. část

Již devátým rokem posilovnu považuji za svůj druhý domov. Za tu dobu jsem se setkala se zajímavou škálou lidí, že bych mohla vyprávět... Uvařte si čaj nebo kávu, pohodlně se posaďte, přehlídka charakterů se nám chýlí ke konci.

14.10.2022 v 6:00 | Karma: 10,67 | Přečteno: 512x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

Ááá kdo to přišel? - 2. část

Již devátým rokem posilovnu považuji za svůj druhý domov. Za tu dobu jsem se setkala se zajímavou škálou lidí, že bych mohla vyprávět...a tak budu. Uvařte si čaj nebo kávu, pohodlně se posaďte, přehlídka charakterů pokračuje...

5.10.2022 v 6:00 | Karma: 14,99 | Přečteno: 694x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

Ááá kdo to přišel? - 1. část

Již devátým rokem posilovnu považuji za svůj druhý domov. Za tu dobu jsem se setkala se zajímavou škálou lidí, že bych mohla vyprávět...a tak budu.

29.9.2022 v 6:00 | Karma: 18,51 | Přečteno: 1003x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

Zítra si dám prasárnu

Kdo kdy ve svém životě držel dietu, upravoval a měnil své návyky dle zásad zdravého stravování, tomu nejsou cizí pojmy prasácké jídlo (prasárna), prasácký nebo hřešící den a podobně.

19.9.2022 v 6:00 | Karma: 8,82 | Přečteno: 760x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

Opravdu dělají šaty člověka?

Jistě znáte prastaré přísloví "Šaty dělají člověka". Máte-li však tělesné proporce, které se značně liší od konfekce, a proto se vám nedaři sehnat slušivé šaty, zmíněné přísloví vás může rozčílit stejně jako mě.

8.9.2022 v 6:00 | Karma: 9,92 | Přečteno: 510x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

Barbie nebo kouzlo osobnosti?

Nedávno na mě vyskočil příspěvek o sebevědomí modelek, v němž se psalo, že spousta z nich trpí nedostatkem sebevědomí. I když neznám žádnou modelku osobně, pozoruji, že nízké sebevědomí sužuje spoustu krásných žen.

30.8.2022 v 6:00 | Karma: 11,86 | Přečteno: 428x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

Překonání sebe sama

"Dnes se cítím naprosto úžasně.", říkám si po své ranní návštěvě transfúzního oddělení. V zápětí si uvědomím, že úžasně se cítím pokaždé, když začnu den darováním krve. Čím to je?

16.8.2022 v 6:00 | Karma: 13,50 | Přečteno: 272x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

Moderní komunikace - zkáza našich vztahů?

Poslední dobou se mi otevřelo téma neosobní komunikace. Co tím myslím? Neosobní komunikací považuji jakoukoliv komunikaci, která není při osobním setkání neboli "z očí do očí".

9.8.2022 v 6:00 | Karma: 8,16 | Přečteno: 296x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 37
  • Celková karma 16,55
  • Průměrná čtenost 733x
Jsem koučkou zdravého životního stylu pro ty, kteří hledají cestu samy k sobě. Můj přístup ke zdraví člověka je celostní, tj. péče o tělo, mysl a duši. 
Mou vizí a posláním je pomáhat primárně ženám na cestě k jejich spokojenému já - přijmout se a mít se rády takové, jaké jsou. Pomáhám jim posílit své sebevědomí, uvědomit si vnitřní hodnotu a žít svůj život z pozice tvůrkyně svého života.

 

https://ivanakotouckova.webnode.cz

MŮJ PŘÍBĚH V KOSTCE

Kvůli životním výzvám a řečem druhých jsem svou výšku (197 cm) vnímala jako prokletí. S tím, že svou výšku nezměním, jsem se naučila nějak žít…nebylo to sebepřijetí, ale spíše stagnace. Myslela jsem si, že cestu sama k sobě najdu přes sport, fitness a diety. To byl i jedním z hlavních důvodů pro studium a získání certifikace fitness trenérky a nutriční poradkyně.

Když už jsem si myslela, že jsem se plně našla, přišel další milník v mém životě, který mi ukázal opak. Ponořila jsem se do studia psychosomatiky, transformace podvědomí, práce s myslí, probuzení své intuice a ženskosti. Od té doby jsem svému životu začala dávat úplně jiný směr a našla jsem své poslání, kterému se naplno a s láskou věnuji.

www.facebook.com/ivankakotouckova

Seznam rubrik