Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

"Myslíš, že mě uzvedneš?"

Nikdy mě nenapadlo, že se mě muži budou ptát, jestli je unesu. I přesto se takoví najdou – a není jich málo.

S dotazem typu, zda muže unesu, se roztrhl pytel brzy poté, co jsem začala být aktivní na Instagramu. V té době jsem už asi čtyři roky pravidelně cvičila a věnovala se zdravému životnímu stylu. Začala jsem tedy zveřejňovat svou cestu a pokrok ve fitness. Vždy jsem považovala svůj profil za deníček, kam jsem si ukládala více či méně důležité milníky a fotky ze dnů, které pro mě měly zvláštní význam. Jelikož jsem profil založila v době, kdy jsem žila v zahraničí, vedla jsem ho v angličtině. Za nějakou dobu mi začaly přicházet pozdravy od mužů. Někteří se zmohli kromě „hi“ nebo „hello“ na dotaz, jak se mám. V každém případě se jednalo o nudné zprávy bez nápadu. Na nesmyslné dotazy tohoto typu jsem si brzy zvykla a začala je ignorovat. 

ilustrativní obrázek

Znenadání jsem však začala dostávat zprávy s podivnými otázkami. „Jsem malé postavy, měřím 169 cm. Uzvedla bys mě?“

Co to je za šílený dotaz?! Mě, ženy, se muž ptá, jestli jej unesu?! Připadala jsem si, že mi píše Marťan nebo chlap, který spadl z višně a pořádně si natloukl mozek. Ukázalo se, že z višně jsem spadla asi já. Netušila jsem, co se ve světě děje, byla jsem zkrátka out. A dotazy se začaly množit. Zajímavé bylo, že se mě nikdo nezeptal osobně. Otázka, zda muže unesu, ke mně přicházela pouze prostřednictvím Instagramu a jen od cizinců.

Jelikož jsem nerozuměla smyslu podivného dotazu, prošla jsem některé profily lidí, kteří se mě ptali, a došla k těm, co se takzvanými aktivitami lift & carry zabývají. Přišla jsem na to, že adresátem otázky jsou vysoké ženy, které si vybudovaly kariéru, a mají proto nemalé výdělky. Kdo jsou ti, kdo takové služby poptávají? Prťousci neboli muži menšího vzrůstu. Působí to na mě jako typ fetiše, fanatismu nebo posedlosti. Jsem si téměř jistá, že tato úchylka pramení z dětství, popř. dospívání, kdy byla v muži posílena jeho ženská stránka. Když se na to podívám z oné perspektivy, dokážu pro ně mít i pochopení.

ilustrativní obrázek

Dívám-li se na celou záležitost čistě ze svého pohledu, nerozumím jim a ani nemám potřebu jim rozumět. Otázku, zda jsem schopná muže uzvednout, považuji za nejhorší možný způsob navázání kontaktu. Nejenže mi nedává smysl, považuji ji dokonce za nezdvořilou až lehce urážlivou.

Ano, vím, že nejsem žádné tintítko a budím dojem silné ženy, která leccos unese. I přestože měřím bezmála dva metry a pro svou tělesnou váhu bych mohla být nazývaná Metráčkem, jsem žena. Nejsem od přírody stavěná tahat se s těžkými věcmi. Zvedám činky a posiluji jen proto, že mě to baví, vnímám své tělo a čistím si hlavu. Přiznávám, že mě potěší, když si jednou za čas naložím a odmakám některé cviky s vyššími váhami, než jsem zvyklá. Tím to ale končí. Pokud zvedám těžké váhy, tak jen kvůli sobě. Nepotřebuji si, jak to mají muži, dokazovat svou sílu a poměřovat ji s druhými. Nemám sebemenší potřebu dávat tělesnou sílu lidem na obdiv nebo se stát ikonou lift & carry. Děkuji, nechci.  

Lidé si mnohdy neuvědomují, co v druhých svými dotazy nebo požadavky mohou spustit. Jakožto dospívající děvče jsem na sebe bohužel nesehnala typické dívčí oblečení, které by bylo dostatečně dlouhé a líbilo se mi. O dámské obuvi nemohla být v té době ani řeč, protože ta nebyla k sehnání. Pokud má žena za sebou období, která si připadala spíše jako kluk než holka, pak se nelze snad ani divit, že v dospělosti má o to větší potřebu svou ženskost spíše podtrhávat. Zvedání a dokazováním mužům, zda je uzvedne, ji proto bude spíše odpuzovat. Taková aktivita totiž není ženě hodno.

Vzpomněla jsem si, že jsme se mezi kamarády na základní škole poměřovali, jestli se uzvedneme. To bylo ale v dětském věku, kdy všichni máme spoustu nesmyslných nápadů bez skrytého významu. 

ilustrativní obrázek

Vygooglíte-li si slovní spojení lift and carry, vypadnou vám fotky žen a mužů, kteří se ve všech možných kombinacích drží v náručí. Z jejich tváří je znát, že se tím velmi baví. Budiž. Já to mám však jinak... takové legraci jsem rozuměla coby puberťačka, nikoli v dospělosti. Vnímám se jako žena, která nemá zapotřebí unést víc než těžkou nákupní tašku, pomoct při nošení lehkých věcí nebo při záchraně lidského života s ohledem na své možnosti.

Když jsem se v okolí zmínila o dotazech, které dostávám, mnoho lidí na mě nevěřícně koukalo s vykulenýma očima. Možná se v Česku o tomto fenoménu neví nebo ho zná jen menšina zainteresovaných. Já bych o něm také nevěděla, kdyby se ke mně nedostal napřímo. Sem tam ke mně ještě nějaké otázky dolétnou, ale já už je při své slušnosti zcela ignoruji. Ti lidé si totiž neuvědomují, jak z pohledu normálně smýšlející ženy takový dotaz a aktivita s ním spojená působí. 

 

Autor: Ivana Kotoučková | středa 10.4.2024 6:00 | karma článku: 11,60 | přečteno: 751x
  • Další články autora

Ivana Kotoučková

Kdo je Bohyně?

Tento článek věnuji hlavně ženám, se kterými se chci podělit o vlastní uvědomění, které může mnohým otevřít oči.

27.3.2024 v 6:00 | Karma: 9,48 | Přečteno: 381x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

"Disciplína (vy kluci pitomí) musí bejt!"

Ano, disciplína musí bejt (jak vojákům kázal objlajtnant Makovec ve filmu Dobrý voják Švejk), pokud člověk chce dosáhnout svých cílů. Že je však potřeba jí mít ve zdravé míře, o tom vám mohu mnohé povědět já.

21.2.2024 v 6:00 | Karma: 10,69 | Přečteno: 490x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

"Rozmohl se nám takový nešvar..."

Kdo by neznal hlášku z českého filmu Pelíšky? Přesně ten mi přišel na mysl po sledování trendů dnešní doby v posilovnách a fitness centrech.

8.2.2024 v 6:00 | Karma: 34,45 | Přečteno: 5771x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

"...tak já to zkusím a uvidím."

Není vám ta věta povědomá? Jsem si téměř jistá, že jste si ji alespoň jednou v životě řekli i vy. A co teprve v kontextu potenciálního partnerského vztahu?

19.6.2023 v 6:30 | Karma: 12,87 | Přečteno: 498x | Diskuse| Společnost

Ivana Kotoučková

"Ty, taková nádherná baba a sama?"

...a následně slyším dodatky a otázky "To přece logicky nejde dohromady! To jsi fakt tak náročná, anebo proč jsi sama?"

10.6.2023 v 6:00 | Karma: 25,64 | Přečteno: 1587x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rušení GPS se vyostřilo. Dvě letadla z Finska do Estonska nedoletěla

29. dubna 2024  14:24,  aktualizováno  19:15

Pobaltské země varovaly, že rušení signálu GPS, ze kterého je obviňováno Rusko, by mohlo způsobit...

Krádeže počítačů a vysílená policie. Paříž už z olympiády polévá studený pot

29. dubna 2024  19:05

Francouzský prezident Emmanuel Macron slíbil, že zahajovací ceremoniál olympijských her na řece...

Těžkooděnec udeřil obuškem muže na Majálesu, policie incident prověřuje

29. dubna 2024  18:43

Policie prověřuje jednání těžkooděnce, který udeřil obuškem muže na sobotním festivalu Majáles v...

Rakety ATACMS spásu samy nepřinesou, Rusy na Ukrajině si ale najdou všude

29. dubna 2024  18:29

Jedna z položek nové mnohamiliardové vojenské pomoci Ukrajině, kterou po měsících průtahů schválil...

  • Počet článků 37
  • Celková karma 16,55
  • Průměrná čtenost 733x
Jsem koučkou zdravého životního stylu pro ty, kteří hledají cestu samy k sobě. Můj přístup ke zdraví člověka je celostní, tj. péče o tělo, mysl a duši. 
Mou vizí a posláním je pomáhat primárně ženám na cestě k jejich spokojenému já - přijmout se a mít se rády takové, jaké jsou. Pomáhám jim posílit své sebevědomí, uvědomit si vnitřní hodnotu a žít svůj život z pozice tvůrkyně svého života.

 

https://ivanakotouckova.webnode.cz

MŮJ PŘÍBĚH V KOSTCE

Kvůli životním výzvám a řečem druhých jsem svou výšku (197 cm) vnímala jako prokletí. S tím, že svou výšku nezměním, jsem se naučila nějak žít…nebylo to sebepřijetí, ale spíše stagnace. Myslela jsem si, že cestu sama k sobě najdu přes sport, fitness a diety. To byl i jedním z hlavních důvodů pro studium a získání certifikace fitness trenérky a nutriční poradkyně.

Když už jsem si myslela, že jsem se plně našla, přišel další milník v mém životě, který mi ukázal opak. Ponořila jsem se do studia psychosomatiky, transformace podvědomí, práce s myslí, probuzení své intuice a ženskosti. Od té doby jsem svému životu začala dávat úplně jiný směr a našla jsem své poslání, kterému se naplno a s láskou věnuji.

www.facebook.com/ivankakotouckova

Seznam rubrik